25/2 -09 Drömmen om Mor

Dagens vikt: + 1 hg
Magen: + 2 cm (mensen)
Vänster lår: +- 0 cm
Höger lår: - 1 cm

(Jag undrar om jag har lyckats mäta ordentligt pga ryggskottet. Men det må så vara.)

Dagens intag:

Frukost: Kaffe med äggmjölk
Senare frukost: 1/4 honungsmelon
Mellanmål: ca 100 gr skalade räkor
Middag: Äggröra gjord på 3 ägg, ca 100 gr skalade räkor och lite äggmjölk
Kväll: Kaffe med äggmjölk


Sitter här och klockan är 4,05 på morgonen.
Jag har ONT i ryggen!
Kunde bara sova av och till i dryga 4½ timma och det på rygg, för det gjorde minst ont.

Men NÄR jag sov, så hade jag en underlig dröm.
Den handlade om min Mor och om att jag INTE fick komma för sent till rörelseterapeuten. (Hon kanske kan hjälpa mig)

Drömmen var harmonisk, så!

Jag, Ronny och mina barn sov över hos Mor.
Jag gick ner i köket mitt i natten och hörde en kaffebryggare puttra. Men det FANNS ingen kaffebryggare!

Jag kikade in i Mors och hennes mans rum. De låg och sov och hade nog druckit kaffe, för det stod ett par muggar där.

På köksbordet fanns det en låda. I den lådan fanns det lite saker.
Speciellt två ringar, som jag provade.
Kändes som om dom ringarna betydde något för Mor.

Jag gick ut för att ta mig ett bloss. Det blåste lite grann från höger och neråt/uppåt.

Gick in igen och möttes av attt Mor hade en blå kaffekopp i handen. Hon ställde den ifrån sig och jag tog automatiskt den och började dricka.
Jag frågade om hon skulle ha mer av det, men det skulle hon inte.

Vi satt i köket i en SÅDAN harmonisk, stillsam och förstående tystnad, så det var nästan andäktigt!!

Mor frågade HUR det blåste och jag berättade.


Hela tiden tänkte jag dock på att jag inte fick försova mig för rörelseterapins skull.


Ja, det var en vacker dröm om Mor!! Den kommer jag att minnas länge och vårda ömt!

Nu har jag varit hos MIN rörelseterapeut, MB. Hon är alltså HELT suverän!
MB trycker på de rätta punkterna och är varsam, så man tror att det inte ska hjälpa något.
Hon såg idag, att det var en extra besvärlig dag. Så hon satte igång med mig meddetsamma.

Påpekas bör, att jag någonstans i min blogg (med hänvisning till mig själv) skrivit "försök att tvätta ränderna ur en zebra".
Jag trodde inte det skulle gå.
Men MB håller minsann på att bleka mina ränder!! *fniss*
Hon är den första som lyckats med den utmaningen!

När MB var "färdig" med mig och jag skulle resa mig upp från liggande ställning till sittande så gjorde det ont i ryggen att jag började gråta! Hon fanns där HELA tiden, men jag var så rädd för att det gjorde så ont!
Så det blev ett glas vatten efteråt.

Sen åkte jag för att handla. Hur skulle det gå, då?

Jo, det gick förvånansvärt bra. Hade inte ALLS lika ont som innan jag kom till MB.
Gjorde mina inköp och åkte hem.
Och när jag tog in kassarna - så kom smärtan tillbaka! Jädra skit! Jag förstörde det som MB hade byggt upp.

Så när varorna var på plats, tog jag plats i sängen och försökte vila. Efter ett tag ringde mobilen. Som tur var hade jag den BREDVID sängen.
När jag svarade blev jag förvånad!
Det var MB!!
Hon ville bara höra så att jag kommit väl hem och hur det var nu!

VÄRLDENS BÄSTA RÖRELSETERAPEUT!!

Hon hade ju inte behövt bry sig om mig alls, sen jag lämnade hennes rum. Men jag blev rörd och uppmuntrad av gesten.

Men nu, när jag rör mig, sitter det mesta på höger sida. Innan satt det över HELA ryggslutet. Så NÅGOT har hänt.
Visst gör det fortfarande helvetiskt ont, men "bara" på höger sida.

Det kanske inte kommer att vara så länge som jag trott ändå? Tack vare MB:s behandling.

Efter ca en kvart, efter att MB ringt, ringde det IGEN. Jaha, vem kunde det vara nu?

Då var det Ronny som ville fråga hur det var med mig och berättade att han var ensam på jobbet.

Så idag har det verkligen känts att man blivit tänkt på! Och det tackar jag för, från djupet av mitt hjärta!

Jag köpte färsk broccoli till grisarna och gav dom när jag kom hem.

OJ, vad dom tuggade!

Men fy faen vad det luktar om färsk broccoli! *yack* Men det är gott, när den är kokt.

Nu ligger grisarna och rapar broccoli och är middagströtta, dom små liven!

Efter middagen, gick jag och la mig. Skulle bara vila lite under tiden som Ronny provade sitt nya spel.
Men jag somnade av! Och sov två, välförtjänta timmar.
Det var JÄTTESKÖNT!

Bättre i ryggen med. HOPPAS att det håller i sig nu!! Alltså det icke-onda....hrrrmmmm

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida


Kommentarer
Postat av: C

Hej min vän!



Jag försökte också ringa dig igår, men du svarade inte, så jag antog att du sov eftersom du hade så ont igår.

Jag skickade dig mejl igår också som du kanske har sett?



Vi kanske hörs senare idag eller ikväll.

Jag har själv varit rätt slut och inte orkat så mycket denna vecka.Hela dagen igår bara försvann.



Kram så länge// C

2009-02-26 @ 09:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0