21/2 -09 NU kan vi börja köra MC!

Dagens vikt: -1,5 kg
Magen: +- 0 cm
Vänster lår: +- 0 cm
Höger lår: +- 0 cm

Dagens intag:

Frukost: Kaffe med äggmjölk
Senare frukost: 2 ägg med LITE ketchup, caynennepeppar, smält ost och örtsalt
Middag: Mango- och melonbitar och 5 rullar ost med dillmajonnäs
Kväll: 2 ägg med smält ost och dillmajonnäs

Idag har vi shoppat loss, må Du tro!

Det blev följande:

* Mat - ett måste
* Nya MC-stövlar till mig. Fast det ÄR inga MC-stövlar på riktigt, utan arbetsstövlar som går halvvägs upp på vaden. De har stålhättor, så NU borde jag INTE trilla mer!
* Thermosulor till stövlarna
* 2 nya flaskor till läskmaskinen
* 2 essensflaskor - päron
* 2 blockljus - för vi har alltid ett ljus tänt på kvällen.
* 4 nya uppladdningsbara battterier
* Varsin collegetröja med dragkedja
* 2 kortläsare till datorerna - varav ett INTE passade. Men det hade Ronny nästan räknat med, därför blev det 2 olika.
* En klocka, som jag diskret kan titta på när jag har klienter, så det inte blir FÖR långa sittningar
* En nyckelring med ficklampa till min bilnyckel - har svårt att hitta hålet ibland *ler*
* En bältesväska till Ronnys nya mobil
* Ett paket med fotofickor
* En pärm TILL fotofickorna
* Solrosfrön till marsvinen
* Värmehandtag till min motorcykel - jippiii!!
* En limpa cigaretter
* Receptbok med LCHF-recept
* En vit tavelram till ett foto på alla våra små marsvin (upphängd nu)

Det var nog allt!

Som Du ser, så är jag FÄRDIG att börja att köra motorcykel!
Jösses, vad jag längtar!
Tror, att NU kommer jag att känna mig säker, när jag stannar. Ja, nu när jag har stövlar som INTE tårna viker sig i, när man sätter ner foten.

Det blev drygt sex timmar som vi var ute och shoppade.
Först på:
* Macken här hemma
*Clas Ohlson i Insjön
* Jula i Borlänge
* Biltema i Borlänge
* ICA MAXI i Falun

Sen åkte vi hem.
I bilen, såg det ut som om det hade varit värsta julrean på gång! Kassar,kassar och åter kassar!

Men kul var det allt!

När vi fått i ordning på allt, städade Ronny till grisarna. Troligen har Buseman blivit lös i lilla magen. Får se hur det går, nu när vi bytt ut havren mot solrosfrön.
Jag lagade mat.
19,30, sa jag att jag ville vila en STUND. Visst gick det bra, sa Ronny. Han ÄR så snäll! För han väckte mig inte förrän 21.45!!
Då hade jag legat på rygg i två timmar, i en ställning som man lägger döingar på!
DET kändes inte bra i ryggen.
Stel som en pinne när jag klev upp.
Men Ronny hade kaffet färdigt till mig.

Han är en riktig raring, han - MIN man!

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0