16/2 -09 Nu börjar allvaret!

Vikten idag: + 8 hg *suck* (Vågjävel!!)
Magen: - 1 cm (bättre med måttbandet)

Dagens intag:

Frukost: Kaffe med äggmjölk
Senare frukost: 2 ägg med smält ost på
Middag: Grönsaksblandning med ost och smör
Kväll: 2 ägg med smält ost

Motion: Stavpromenad i 4 km i timmen. *ler*. Ja det blir det, för jag går 4 km på en timma!

När jag nästan kommit halvvägs, så saktade en bil in bakom mig.
Såg att det var en röd motorhuv.
Trodde det var Ronnys kompis M.
Men SE...det var RONNY själv!!
Han hade inga nycklar hem. Så han såg att stavarna var borta och att jag nog tagit den vanliga rundan, som jag tar när jag är ute och går.

Jag undrade om han var sjuk.

Nej, denna veckan ska han jobba eftermiddag. Dvs mellan 15.30 och 23.00. Utom fredag, då var det andra tider.

Så ikväll ska jag antingen ha storstädning eller sjunga. Eller kanske båda delar!

Nu har jag verkligen haft storstädning! Både i huset och hos grisarna. För grisarna faller på min lott igen, nu när Ronny jobbar kväll.
Jag har lyssnat på Nanne Grönvall på hög volym, under tiden som jag städade. HON är kul att lyssna på!

Har gjort äggmjölk så jag har för ett par dagar nu.

Det vore fanken om vågen inte skulle visa neråt i morgon! Jag begär bara LITE, något hekto, så där -- till att börja med. Hehehe...

Annars får jag ställa mig på händerna och lägga vågen på fötterna. DÅ KAN den inte visa så mycket, eller hur?!

Sitter och njuter av renheten och väntar på att kaffet ska rinna ner. Ska bli gott med en kopp nu.

Inte är jag hungrig heller. Men jag ska äta två ägg med ost på innan jag lägger mig. Då har jag ätit tre gånger i dag, mot kanske en till två gånger om dagen innan.

Försöker att komma ihåg att dricka mycket också. Men det är svårt när man är mitt uppe i något annat.

Nyduschad och fin är jag nu!

Innan jag duschade, ställde jag mig på Powerplaten (vibrationsplatta) och skakade loss både fläsk och cirkulation. 5 minuter tog det, för det är maxtiden på den. Detta för att plattan har OTROLIGT höga vibrationer! Det är så det kittlar i näsan och tänderna skakar.

Pratade med Ronny innan. Han ringde hem. Och när vi pratade, så råkade han köra sönder ett fönster på trucken. Det var för att dom andra ställer allting hur som helst, så han kom inte fram som han skulle. Miljoner bitar, som han sa, blev det av fönstret.
Arbetsolycka, helt enkelt.

Nu längtar och trängtar jag efter min Älskling!!

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0