1/2 -09 Vågen gick min väg

Vägde mig som vanligt, lika varje dag. Hade väntat mig att den skulle visa på plus.
Så det var inte med så stor glädje jag ställde mig på den.

Men se!!

Det visade sig att det var -0,5 kg sen igår!
Jaaa, denna äggdeffen. *ler saligt*
Mensen håller i och för sig på att försvinna. Så då gör väl kroppen sig redo för ett "normalt" liv ett tag.

Idag har jag suttit vid symaskinen och fållat gardiner och även sytt på spets.

Har även strukit gardiner till fem fönster. Alla gardinerna består av både längder och kappor. Så det var lite jobbigt. Tog lång tid.
Sen bytte jag i fyra fönster. Det femte får Ronny göra. För det är vid marsvinen, så jag kommer inte åt med stolen. Han är ju lång och når upp. Så det blir hans uppgift när han kommer hem i kväll.
Jag har tagit bort alla julsakerna, nu också.

Jag tror att jag ska beställa tid hos en optiker. För jag har jämt ont i huvudet. Läser mycket, men jag tror att jag behöver anpassade läsglasögon, istället för dom man köper.
Det får bli när pensionen kommer.

Har som vanligt städat till grisarna. Trasan brukar vilja komma ut när vi sitter och äter innan Ronny ska till jobbet.
Då tar vi bara bort haspen, så öppnar Trasan grinden själv!
Intelligenta djur, det där.

Buseman ligger mest på taket, vid höet och rapar efter intagen sallad eller nåt annat. Lat har han blivit.
Han kissar ofta däruppe och ibland ligger det fullt med "kottar" omkring honom, för att han inte har orkat att gå ner i lådan och bajsa.

Nu känner jag mig nöjd med livet, tills i morgon. För då ska jag ha storstädning och renbäddning.

Sitter här med en god kopp kaffe med äggmjölk i. Man ska visst vänja sig vid smaken. Jag hade i lite vaniljpulver i äggmjölken, så det smakar lite capuccino om det.

Jo, förresten....

Sen jag hade en hjärnblödning för ca åtta år sen, har jag dåligt närminne.
Så jag kom på att jag skulle både byta bromsar på bilen och byta framdäck på motorcykeln.
*suck*
Stora utgifter!

Berättade det för Ronny.
Och då säger han, att jag bytte däck på motorcykeln i oktober förra året!!
Så berättade han detaljrikt om hur det hade gått till.
mindes jag hela händelsen!
TÄNK, jag tjänade 1500:- på att glömma det! *fniss*

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: iike

Oj, grattis till vikt minskningen :-D

2009-02-02 @ 07:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0