9/4 -09 Aktiv som attan!

Vikt: 80,2 kg = - 0,2 kg

Motion: Motionscykel (elektronisk) 30 minuter = 9,3 km
             Promenad med stavar 4 km
             Promenad 2 km

***********************************************************************

Steg upp klockan sex som vanligt.
Därför att Ronny serverade kaffet som vanligt. *ler*

När han hade kört till jobbet, hoppade jag på motionscykeln och cyklade en halv timma. Det blev 9,3 km.

Efter det satt jag en stund vid datorn.

Sen var jag tvungen att köra in till Falun för att köpa en speciell medicin, som dom inte har här i vår by.

När jag kom hem, tog jag en kopp kaffe och sen ut och gick stavgång i 4 km.

För första gången gjorde jag det på femtio minuter, när det brukar ta en timma! *tjolahopp*

Sen blev det kaffe igen och datorn.

Klockan tre städade jag till marsvinen.

Halv fyra ringde jag en läkare för konsultation.

Och nu hörde jag att Ronny kom hem!

Jaaa, Ronny kom hem med fyra liter olja till motorcyklarna och en ny widescreen-monitor till sin dator där nere!

Han installerade skärmen omedelbart.

Sen ville han prova den, men först åt vi middag.

Han spelade keyboard i dag.

Han spelar SÅ underbart, så Du kan aldrig ana!

Mina favoritlåtar, några ABBA-låtar och lite Boney M.

När jag lyssnat ett tag, gick jag ut på en 2 km lång promenad. Utan stavar, denna gång.

Sen, när jag kom hem igen, spelade han fortfarande. Ronny spelade kanske i två och en halv timma.

Jag ville meditera lite och vila kroppen tills ett program började på åttan klockan nio.

MEN SE...vi tuppade visst av båda två och jag har missat halva filmen!

Ronny sover än.

Men jag tyckte aldrig att jag somnade av, utan jag hörde Ronnys snarkningar och andetag hela tiden.

Jag höll på att "köra" ett mantra i huvudet ju!

Jaja, då gick denna kvällen.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida



Kommentarer
Postat av: iike

Den heter ARCTIC ROOT, finns och köpa i apotek och hälsokost affärer. Köpte 40 pack, kostade 260 kronor om jag minns rätt, första veckan tog jag 2 tabletter, nu tar jag bara en. Så billigt är den INTE, men om det HJÄLPER, så tycker jag, att det är BILLIGT!

Nä, här blev det INGEN MOTION, blev lat, och motion-cykel, dammar i vardagsrummet ;-D

Kram Irene

2009-04-09 @ 16:35:33
Postat av: Shintaida

Hej svejs i lingonlådan, Irene!

DET var DYRT!

Men fortsätter jag att vara dagstrött jämt, ska jag prova det.

Tack för tipset!

Men Du motionerar ju genom att åka så mycket skidor!

DET är väl en jättebra prestation!

Kramen // Ylva

2009-04-09 @ 22:52:40
Postat av: iike

Önskar Dig och till Din familj, GLAD PÅSK!

2009-04-10 @ 08:10:25
Postat av: Shintaida

Irene!

Önskar också Dig och Din familj en FANTASTISK påsk!

Kram // Ylva

2009-04-11 @ 10:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0