6/4 -09 VLCD = Very Low Calorie Diet

Vikt: 81,6 kg = + 0,4 kg. Men jag tar det med ro. Vet att det är vatten.

Motion: Promenad 4 km
             Promenad 2 km

**********************************************************************

VLCD
är lika med Very Low Calorie Diet.

Med andra ord dricker jag Nutrilett nu.
Har gjort det sen i lördags och har inte gått upp mycket i vattenvikt.

Räknar med att det ska stagnera sig och gå neråt, nu när jag börjat med de långa promenaderna.

Fick ändra tid hos VC för jag fick en annan akut tid på sjukhuset, som jag ser är viktigare och det är svårare att få tid på den avdelningen jag ska till.

Så jag ska till VC den 17:e istället, för vattnet i kroppen. Onormalt, sa sköterskan igen.

Det var en MYCKET skön promenad, trots att den var längre idag.

Tog en massa bilder.

Vi har ju ingen direkt vår här än, så det får väl heta sena vinterbilder.

Här ser ni en på min "gångväg":


Min väg

Vägen är lite isig, så man får gå lite försiktigt på kanten. *ler*

Jag är fortfarande "tagen" av den långa promenaden. Men den SKA göras om i morgon!

Nu har jag städat till grisarna och dom var ute under bordet och lekte tills maten kom. Dom kommer som ett skott, eller två, när jag knackar med nageln på deras matfat.

Väntans tider är dryga. Väntar på att Ronny ska komma hem så vi kan äta. Eller...ja....jag får väl sörpla i mig min middag!

För min del kommer den att bestå av Nutrilett och en halv grapefrukt. Men jag BLIR faktiskt mätt på det!
Men senare är jag i regel tvungen att ta en påse Nutrilett till. Men det gör inget.

Efter denna "ljuva" måltid, så tog jag en promenad på 2 km.
Det var lite kyligt, nu på kvällen. Men ljust är det i alla fall.

Nu ska jag dricka upp kaffet och sen hoppa in i duschen.

Efter det, blir det ett skutt ner i loppelådan och lyssna på talboken!

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0