3/4 -09 Jehovas vittne

Vikt (UTAN vattendrivande i dag) = 82,0 kg! Alltså, gått UPP 2 kg under natten!! Trots träningen i går.

Motion: Promenad 2 km i morse

***********************************************************************

Nyss var Jehovas Vittne här.
Trodde att dom, som vanligt, skulle börja predika för mig.
Men INTE då!
Utan dom kom bara med en inbjudan till Rikets sal under påskhelgen.
En fin broschyr, med en fin bild på, fick jag.
Dom var MYCKET trevliga!
DET uppskattar jag, att dom inte prackade på mig SIN tro.
För jag har min.
Är en blandning mellan protestant och katolik. Mest katolik.

Men jag svär som en jehu, för det är människans eget påfund, när dom kom på ordet.

Dock hädar jag ALDRIG!

Irene, en god bloggvän, *vinkar till Dig*,  gav mig rådet om att inte dricka kafffe på kvällen. TRO MIG - jag har försökt det med.
Har mediciner som ska hjälpa mig att sova. Inte sömnmediciner, utan mot RLS:en och PLM:en. För det är det som håller mig vaken.

I dag ska jag bara dricka te. Tänkte att DET kanske är mer vattendrivande än kaffe. Detta med tanke på viktuppgången idag. *SUCK*.
Det känns tröstlöst att motionera över huvud taget nu! Ingen motivation. Hade jag bara gått NER nått hg då och då i stället, hade jag varit glad.

Har ändå druckit 1 ½ kopp kaffe i morse.

1 kopp innan jag gick ut på promenad 6,45 och en halv kopp när jag kom hem.

Ryggen är bättre. Det sträcker inte så mycket idag.

Tror, som jag sa igår, att det beror på allt böjande igår. Träningsvärk, kanske, fast lite mer?

Idag har Ronny fått hem sin nya elgitarr.

Han är sexig när han spelar! Det kvittar om han spelar keyboard, bas, elgitarr eller aukustisk gitarr, så är han sexig!

Han slapp till och med DISKEN i dag. Men det frågade han snällt om, om jag kunde diska i dag. Klart jag kunde! Han gör väl maten och disken en annan dag för mig.

Har hämtat en skjorta som jag beställde på Cellbes.

Förra returnerade jag, för den var för liten. En 42:a. Så jag beställde på nytt. En 44:a.
Hem kommer en 42/44!!
Men vad faen - jag skulle ju ha den STÖRRE för att bysten inte ska spänna tyget så! Vill inte visa den. *rodnar*

Så nu har jag ÅTERIGEN, packat in den förbaskade skjortan och skrivit att jag ska ha en 46:a! Undrar hur stort det blir?! Ingår tältpinnar? *ser fundersam ut*

Och så fick jag hem mina nya visitkort om TarotTolkning. DOM var snygga! Och med mitt nya mobilnummer på också.

Väntar på att C ska ringa. Vi har ringt om varandra idag, nämligen.

Nu har jag pratat med C!

Under tiden provspelade Ronny nya gitarren. Det lät jättebra.

Stolt har han hängt upp den på väggen bland dom andra gitarrerna i sin samling.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida







Kommentarer
Postat av: iike

Hej!

Om jag HINNER, brukar jag GÖMMA mig, när Jehovas Vittnen ringer på dörren, annas säger jag NEJ TACK, och drar igen dörren, gillar INTE, att man måste PRACKA folk med sin TRO.

Synd med tröjan, hoppas Du får rätt stolek nu.

Igår blev det SKID-ÅKNING, utan att BUGA till KUNGARIKET;-D

Och idag, har vi varit på PIMPELTÄVLING på havet!

Vann jag? Så klart, eller fick PRIS, fick opp aborrar DIREKT, när jag vevade pilken ihålet 4 på rad, sedan blev det uppehåll, men fick ihop 565gr, inte illa. Det var behagligt på havet inte sol men INGEN BLÅST!

Ha en trevlig kväll!

Kram Irene

2009-04-04 @ 18:33:18
Postat av: Shintaida

Hej svejs, Irene!

Så brukar jag med göra. Men jag varken såg eller hörde någon komma, förrän det knackade på dörren. Det KUNDE ju vara grannen!

MEN vad jag bedrog mig!

GRATTIS till icke-bugandet!

Och GRATTIS till vinsten!

Vad skönt att Du fick fint väder OCKSÅ!

Sköt om Dig!

Kram // Ylva

2009-04-07 @ 11:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0