27/4 -09 Som en vattenballong

Vikt: 80,9 kg = + 0,6 kg ( inget vattendrivande)

Motion: Promenad 2 km
             Promenad 2 km

Antal steg: 22 290 steg

**********************************************************************

I dag är jag som en vattenballong.

Det spänner och drar i skinnet och köttet. Vill inte ta vattendrivande, utan jag vill se hur mycket jag går upp nu under några dagar, även om jag promenerar.

Powerwalken har jag lagt på hyllan. Vill inte stressa mer med motionen.

Dagens morgonpromenad njöt jag av i lugn takt.

Ronny är hemma idag för han har ont i höger öra. Och det kommer vätska ur det. Det är INTE öroninflammation, utan han tror att det är ÖRONGÅNGSINFLAMMATION.

Han ska till vårdcentralen kl 11,00. Hoppas det går bra och han får slippa smärtan som han dragits med  nu i 1,5 vecka.

Efter min promenad la jag mig och sov en timmas tid. Drömde om Mormor. Men hon har varit borta från jordens yta sen många herrans år tillbaka. Men det var kul att få "se" henne igen!

Vi hade visst någon sorts släktträff i drömmen. Så knasigt man kan drömma!

Så, nu är huset städat!

Får ju en gäst i morgon som stannar några dagar. Det ser jag verkligen fram emot!

Ska nog baka lite bullar till, så jag vet att de räcker.

Ronny är helt GALEN i mina bullar. Alltså dom som jag BAKAR! *fniss*

Nu har jag provat varmluftsugnen med bullbak. Två plåtar inne samtidigt.

Men bullarna blev lite annorlunda. Lite mjukare, fast ändå lika goda. *ler*

Ja, nu har man blivit bullmamma som förr i tiden. Hehehe

Trött av bullbak blir man allt.

Jo, för att få bullarna "godkända", fikade Ronny och jag sen bullarna var färdiga. Dom blev godkända!

Förresten, Ronnys vårdcentralsbesök måste jag berätta om.

Han har örongångsinflammation och fick penicillin och andra tabletter, plus NASONEX, en nässpray som ska hjälpa till att öppna örongången in i skallen, så att säga.

Så nu är han sjukskriven i två dagar, sen är han ledig två dagar.

På onsdag ska jag och AB på en kryssning! Kommer hem på torsdag natt.

Ska bli HIMLA  KUL!!

Efter middagen sov jag en timmas tid. Det behövdes verkligen!

Sen gick jag ut på en 2 km lång promenad. Denna i lugn takt.

Det är åskvarmt här, nu.

När jag tittade på termometern, så var dagens högsta 23,1 grader! *very hot!* Men vi hade soldis mest hela dagen.

Ikväll bjuder jag på en bild från Fänforsen som ligger i Björbo, Dalarna.



Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: iike

God Morgon!

Våran by, härjar MAGSJUKA, skolbarnen är mest utsatta.

Tror, att jag tar åxå promenad, idag, igår var vi å cyklade 18 kilometer totalt, motvind tillbaka, sa åt min man, ALDRIG mera cykel på dagtid, på kvällarna är vindstilla, då KAN JAG TÄNKA MÄI !

Kram Irene

2009-04-27 @ 09:10:35
Postat av: Shintaida

God förmiddag,Irene!

FY, för magsjuka! Ja, jag har hört att det härjar hårt på vissa ställen.

Cykla går väl an. Men cykla i MOTVIND och UPPFÖRSBACKE - NEJ TACK! Som Du sa; bättre på kvällen.

Är er snö borta redan, så ni kan cykla redan???

Kram // Ylva



2009-04-27 @ 10:08:30
Postat av: iike

Aj, aj, inget roligt, att ha öroninflamation :-(

Inatt har det spöregnad, så nu far SNÖÖÖN!

Kram Irene

2009-04-28 @ 10:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0