26/4 -09 Tvätten blåste nästan iväg!

Vikt: 80,3 kg = + 1,6 kg (utan vattendrivande)


**********************************************************************

Sov till 11,15. Det behövdes. Skönt som attan!

Ronny väckte mig med en puss idag. Nyrakad och fin.

Det är som att ha två karlar i en. En som är skäggig ibland och en som är nyrakad.

Hängde ut tvätten medans kaffebryggaren skulle puttra färdigt.

Tvätten höll på att blåsa ifrån mig på linan!

Fick verkligen anstränga mig för att hålla den kvar.

Idag har jag fattat ett rätt svårt beslut, enligt mig själv.

Jag ska SLUTA att koncentera mig på motionen. Det var inte nyttigt för mitt psyke.

Gjorde ju inget annat!

Nu ska jag börja att räkna STEG istället. Så det skriver jag in här istället för motion varje dag/kväll.

Har provar ugnen idag, men bara på den vanliga. Den var MYCKET bättre än den gamla, må jag säga!

Det luktade nytt om den när jag satte på den.

Har tvättat en del och INGET blåste bort!

Annars har det varit en rätt vanlig, sömnig söndag, som det brukar vara.

Jag har en PLAN!

Jag ska ta promenader 2 km både morgon och kväll. Ska försöka att göra det i ett lugnt tempo så jag kan njuta.

Sen ska jag ta dagen som den kommer. Göra det jag har planerat och så.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: iike

hej, mkt å läsa, när jag inte varit här på länge.

Kul och se Dig på bild, Du ser "annonlunda" ut, än på bloggfoton, SNYGGARE :-D

Kul med ny spis, har åxå med varmluftsugn, men ANVÄNDER INTE DET, gillar inte, kanske ger jag åt den, en ny chans?

Kram Irene

2009-04-26 @ 16:30:48
Postat av: Shintaida

Hej igen Irene!

Har saknat Dina roliga kommentarer!

Tack för komplimangen! *rodnar

Ge varmluftsugnen en chans, vetja! När Du bakar bullar, kan Du ha TVÅ plåtar inne samtidigt. Det ska jag snart prova. Bakade ju bullar med den gamla spisen och det var ett EVIGT väntade, för den var inte SÅ varm som man ställde in den på. Så bullarna fick stå inne i 15-18 minuter istället för 8-10 minuter.

Så det ska bli SKÖNT att slippa vänta så länge nu.

Kram // Ylva

2009-04-26 @ 17:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0