24/4 -09 Spisen har kommit!

Vikt: 77,9 kg = + 0,6 kg (ingen morgonpromenad)

Motion: ?


***********************************************************************

Idag blev det ingen morgon-powerwalk.

För spisen skulle komma mellan 7 och 17. *suck*

Den kom 12,30.

Så dagen blev lite lite uppochnervänd.

Har sovit hela förmiddagen.

Var sen ner till affären och lämnade in keno. Och frågade hur man spelar på V75.

Så det ska jag prova på!

Har haft ytterdörren öppen mest hela eftermiddagen och grisarna har varit som tokiga!

De hörde fåglarna och började pipa!

De VET nog vad klockan är, för jag brukar städa till dom mellan 14 och 15. Så vid 14-tiden började dom bli rastlösa.

Jag plockade gräs till dom innan jag städade. Och när jag städat matlådan, visste dom att något extra gott var på G.

G som i GRÄS!

Dom fick det. Och dom hoppade upp på min hand när jag skulle lägga ner gräset på deras matfat. Sen visste dom knappt hur fort dom skulle kunna äta upp det!

Ja, det ser kul ut, för Trasan fluffar upp pälsen och blir jättestor! Och Buseman blir bred som en ladugårdsport!

trivs dom allt och det är GOTT!

Nu väntar jag, som vanligt, på att Ronny ska komma hem.

Jag ringde C och pratade lite. Så SKÖNT att ha en VÄN man kan dela ALLA sina tankar med! Hon är guld värd!

NU har spisen blivit installerad!! Ronny gjorde det med hjälp av sin kompis MT. Ja, Ronny kopplade IN spisen och MT hjälpte till att bära.

Här ser Du den gamla:



Och här ser Du den nya, fina spisen!



Visst är det skillnad, va??

Och här ser Du min första tvätt ute för säsongen:



Undrar Du vad det är?? *fniss*

Det är skinnfällar som marsvinen har i sina bon när dom sover. Och under ett tak när dom vilar middag.

DET blev den första tvätten ute för säsongen.

Än har jag inte provat spisen. Har inte behövts idag!

Men vi har kollat så att den är kopplad rätt. Plattorna blir röda och fina när dom blir varma. Och ugnen susar så fint när man ställer den på varmluft.

I morgon blir det nog att jag provar den.

Ska bli skoj!!

Nu har inget mer hänt idag.

Marsvinen har varit uppe i sina mysmössor ett tag bara.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0