2/4 -09 Livsguider - finns dom?

Vikt: 80,6 = - 0,2 kg

Motion: Promenad 2 km
              Motionscykel i 20 minuter
(vet ej hur långt, för jag tryckte på fel knapp och nollade den)


***********************************************************************

Det är min fråga idag; Om livsguider finns.

Jag tror i och för sig på dom.
Men dom är förbaskat dåliga på att hjäpa NÄR man behöver hjälp!
Det är lite man ber om - men icke att det kommer någon hjälp!
Visst - jag tror på dom - men nu TVIVLAR jag på dom. Deras förmåga.
För NU - när jag behöver hjälp - får jag ingen.
Visst blockerar man sig ibland för dom. Men det har inte jag gjort, tycker jag.
Jaja, vi får se i morgon om något har hänt,.
Men BESVIKEN är jag allt!

I natt vaknade jag två gånger. Så det är acceptabelt. Annars har jag drömt mycket och konstigt. Men just nu minns jag inte drömmarna.

Solen FÖRSÖKER att titta fram genom molnen, men det är svårt.

Jag är fortfarande trött, men jag har städdag idag. *pust*

Så i dag ska snabeldrakarna fram igen. Har ju en på varje våning. Annars blir det tungt att bära i trappan.

Nu har jag rastat drakarna. Dom var hungriga, minsann!

Efter städningen tog jag min promenad. Solen hade kommit fram då!

Och sen färgade jag håret mahognyrött. Jag har alltid den färgen.
Jag är rödbrun i vanliga fall. Men håret har en tendens till att bli grått. *ler*

Samtidigt som jag gjorde det, hängde jag upp och fixade med tvätten.
Kvinnan har ju simultankapacitet!

Jag fick gå ut och hämta en säck med Toa-Lätt strö till marsvinen, för det hade Ronny glömt att göra.

Så nu har grisarna det fint också!

Här är över +13 grader och väldigt skönt att sitta ute.

Sitter och tittar på fåglarna och filosoferar när jag är ute och röker.

Efter en god middag, gick jag och la mig. Det var skönt!
För ryggen har börjat värka igen, fast på ett "icke-ryggskotts-vis".
Tror att jag har fått muskelvärk av allt böjande idag.
Är så känslig för det.
Men ONT gör det!
ska ta mig en halv kopp kaffe och sen cykla i en halv timma. I både uppförsbacke och nerförsbacke.
Får se hur långt det visar på trippmätaren!

Ja, jag lyckades givetvis nolla datorn på motionscykeln innan jag såg hur långt jag cyklat på 20 minuter.
Men svettig blev jag allt!

Nu är jag trött och nöjd efter en RÄTT hektisk dag.

Ska lyssna på talboken snart.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida








Kommentarer
Postat av: iike

God Morgon!

Duktig Du har varit både promenaden och cykel! Våran cykel, står och dammar i hörnet i vardagsrum, ucsh, vad jag är lat, min kondition skulle behöva mera motion. Tänkte på en sak? Jag är gammal, 66 år och min Mamma sa, att kaffet tar natt sömnen, och Hon har rätt, drack kaffe på kvällen 19-tiden och har sovit väldigt dåligt, HACKIT, vaknat alltid då och då, och det har jag märkt förut.Tänkte bara, om det påverkar på Din nattsömn, om Du dricker kaffe SENT?

Jag har idag våran städdag och sedan skidåkning, dom har lovat SOOOL idag.

Kram Irene

2009-04-03 @ 07:51:01
Postat av: Shintaida

Hej Irene! vinkar glatt

Jo, visst VAR jag duktig med motion. Men jag gick ju UPP i vikt i alla fall! Det var ett bakslag, så jag höll på att trilla av vågen!

Jo, det där med kaffet har jag försökt, men det hjälper inte mot min PLM och RLS. Tar mediciner för dom för att kunna sova. Inte sömnmediciner.

VÅRSTÄDAT?!

Kära nån, det var ingen vårstädning för mig igår! fniss

Trilla nu inte omkull igen och kyss fosterlandet! Blicken rakt fram! ler

Sol har vi nu, i full skala. Skööönt!

Kram // Ylva

2009-04-03 @ 10:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0