23/4 -09 Tänker bara på steg

Vikt: 77,3 kg = - 0,6 kg

Motion: Powerwalk 4 km


***********************************************************************

Morgonkilometerna avklarade. *pust*

Har börjat räkna steg och det blir många om dagen! Mellan 15 000 och 21 000 steg. Inte lite, det.

Idag har det inte blivit så mycket med att gå kilometer.

Jag planterade om blommor, så jag fick ihop en massa steg i alla fall.

Var supertrött efter det.

Väntar spänt på spisen som Ronny beställde i helgen över internet.

Det är en spis med keramikhäll och varmluftsugn.

Det ska bli kul att "arbeta" med den.

De senaste dagarna har jag varit lite slut i pallet. Så trött och eländig.

Tänker bara på steg, motion och vikt. Det är CENTRUM i mitt liv just nu. Jobbigt, men sant.

Nästa vecka ska jag åka på en kryssning och vill vara "presentabel".

Men vad fan ska jag ha på mig???

Har ju inga direkta "finkläder", eftersom det är sällan vi är borta.

Och är vi borta på vår och sommar, så är det i MC-kläder. Enkelt!

Grisarna har kommit på att det finns gräs ute nu. Så de piper så fort man öppnar dörren och de hör fåglarna kvittra.

Ja, vad dom kan binda ihop saker!

Det är INTE dumma djur, inte!

Jo, jag planterade frö av Mandragora (Alruna) också. Får se om dom kommer upp.

Enligt böckerna SAGAN OM ISFOLKET, ska det vara amuletter och beskyddare. Men det är 5-15 månaders grotid. *suck*

Tittade på GRANNFEJDEN ikväll.

Det var det VÄRSTA jag skådat bland vuxna människor! En box på nosen skulle den ene ha, minsann, så han vaknade!

Ja, det var allt för idag.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0