20/4 -09 Blodmjöl och oasis

Vikt: 80,6 kg = + 2,1 kg (utan vattendrivande idag) *inte bli hysterisk nu!*

Motion: Powerwalk 4 km
             Cykling (ute) 4 km
             Powerwalk 2 km

*************************************************************************

Ja, i morse blev det powerwalk istället för stavgång.

Men tidsmässigt vann jag bara fem minuter. Så "power" vette fanken om det var!

Jag knölade ner mig i sängen igen i två timmar.

Idag har jag inte tagit något vattendrivande och det märks på vikten minsann! + 2,1 kg! *Fy tusan*

Tappar man lusten eller tappar man lusten??

Men innerst inne VET jag ju, att det "bara" är vatten.

Har varit och handlat idag.

Rådjuren äter ju upp alla mina blommor, så nu ska dom få på nosen.

Dom må vara söta, men dom ska ge fanken i mina blommor! Grrrrrr

Så jag var och inhandlade blodmjöl och oasis.

Ska blanda en goja av vatten och blodmjöl och sen dränka små oasisbitar i det och lägga bland blommorna i rabatten.

Läste det på internet.

Sen aktiveras oasisen när det regnar eller om man vattnar.

Men GUD vad äckligt med BLODmjöl!

Har svårt att bara äta blodpudding, när jag vet VAD det är EGENTLIGEN jag stoppar i mig! *ÖRK*

Nu är det kaffedags i denna stuga.

Äntligen har vi dammat av våra cyklar!

Vi cyklade ner till affären och tillbaka. Det blev 4 km exakt.

Lagom början. Och det var SKÖNT!

När vi kom hem var vi urhungriga. Ronny åt risgrynsgröt och jag åt faktiskt vetediet med lågkalori-jordgubbsylt. GOTT!

Nu känner jag mig dock lite jäst, för jag tog en Nutrilett att skölja ner vitaminerna med. *raap*

Har gått powerwalk i 2 km på 22 minuter! DET var tufft må Du tro!

Ska nu gå ner och duscha och dra på mig en nyinköpt, varm fleecedress och mysa med Ronny och en kopp kaffe.

Ses i morgon!

Bjuder på en marsvinsbild av en trött Trasan:



Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: iike

Tjao!

Har varit på resande fot ;)

igår var vi till Luleå med dotter, köpte en liten jordfräs som går på ström, har inte så mkt land, men jobbigt att vända med spaden.

imorse var vi å tog tur med skidorna, nu tror jag, att det var sista gången, vatten på isen.

Vi har inte så många rådjur, att behöver använda "blodpalt", föresten, det är INTE mitt mat heller;-(

Har sådd tagetes, tror på sommaren, ändå vi har så mkt snö kvar.

Kram Irene

2009-04-21 @ 18:29:01
Postat av: Shintaida

Heej Irene!

Har saknat Dig och dina roliga kommentarer!!

Akta så Du inte kör ÖVER sladden nu, med jordfräsen!

Jaha, Du SÅR Dina egna tagetes. Jag tänker köpa färdiga och bara stoppa ner. rodnar

Rådjuren gillar INTE tagetes. Men mina andra vårblommor - NÄR DOM ÄMNAR KOMMA UPP - knippsar rådjuren direkt!

Snön hos er, lär nog lätta nu,när solen blir starkare.

Sköt om Dig och akta Dig för jordfräsen! ler

Kram // Ylva

2009-04-21 @ 21:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0