18/4 -09 Sol, blåst och uppe tidigt

Vikt: 78,7 kg = - 0,3 kg

Motion: Promenad med stavar 4 km
             Promenad 2 km


***********************************************************************

4,40
i morse vaknade jag. Rätt pigg.

4,50 studsade jag ur sängen som en loppa.

Tog mig en kopp kaffe och satte mig framför datorn, för att vänta på att det skulle ljusna så jag kunde gå min promenad.

Det blev tillräckligt ljust 5,20.

Var hemma igen 6,15.

Tog min Nutrilett och gick och la mig igen. Svårt att somna ordentligt, för jag frös.

Detta för att det blåser så in i norden här nu. Det kommer liksom stötvis. Kallt är det i blåsten!

Men solen skiner så fint, så man tror att man kan ta ut hojen om man står inne och glor.

Men inte då!

Nä, det blir nog ingen hojåkning i helgen alls.

Ronny beställde en ny spis idag på internet. Det blev en med keramikhäll och varmluftsugn.

JÖSSES, vad jag kommer att laga mat och baka!

Man kan ju ha TVÅ plåtar i ugnen samtidigt när man både lagar mat och bakar! *klappar i händerna av förtjusning*

Nu har vi varit och handlat.

Och när vi åkte dit, klappade jag mig på magen och sa: "Jag känner mig liten!"

Det var en kul känsla!

När vi handlat färdigt, tog var sin mjukglass. Det var mumma!

Jag ÄLSKAR mjukglass! Kan inte leva utan det!

När vi kom hem, gick jag ut på min kvällspromenad. Den var rätt skön, faktiskt.

Precis när ROBINSON 2009 började, åt jag en bit FETAOST. Det är grekisk ost som är gjord på get- och fårmjölk.

Annars inget annat idag.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0