16/4 -09 Bak- och städdag

Vikt: 79,7 kg = - 0,3 kg

Motion: Promenad med stavar 4 km


**********************************************************************

Upp klockan tidigt.

Kaffe med Ronny.

När han åkte iväg, gick jag ut på min promenad.

Kom hem och vilade en stund.

Sen tjugo i nio, knackade det på dörren.

Javisst ja, brandinspektionen skulle komma!

Han tittade och inspekterade både skorsten, panna, brandvarnare, panndörr och fläkt.

Det var positivt att vi har brandsläckare ner till källaren.

Så det blev godkänt.

Ronny ringde hem och undrade hur det hade gått.

Då sa jag med en STOR suck att vi är tvungna att byta pannan för den blev inte godkänd.

Han gick på det!!

Hahaha...sa jag sen...jag bara driver med Dig!! Allt gick igenom!

När sotaren hade kört iväg till nästa kåk, satte jag igång med bulldeg.

Kom på att jag inte hade några formar hemma eller smör så det skulle räcka.

Men vad faen.....fick köra ner och handla också!

JÖSSES, vad jobbigt det har varit!

Inte rätt arbetsställning att baka heller och för lite plats. Men det blev bullar av det i alla fall.

När jag skrivit färdigt detta, ska jag börja med att städa hela huset, så har jag gjort det inför helgen. *pust*

Sen ska jag ANTAGLIGEN - om jag orkar - göra ugnspannkaka till min älskade. För det är hans favoritmat.

NU har jag städat, gjort ugnspannkaka, städat till marsvinen, lagt in torr tvätt i garderoberna, slängt i en ny maskin tvätt och putsat vasken. *puuuh*

Fy fanken vad det har gått undan idag!

Hann ju knappt med mig själv i svängarna!

Nu väntar jag på att Ronny ska komma hem. Och tills dess ska jag lägga mig på sängen och vila fötterna! *skönt*

Det VAR skönt att vila fötterna!

När Ronny kom hem, så åt vi nästan meddetsamma. För min del: ½ grapefrukt och en nutrilett.

Ronny tog in en ny säck med Toa-Lätt-pellets, så jag slipper bära tungt.

Har tänkt på hur jag har arbetat med ryggen hela dagen. Så inga fler ryggskott nu, för sjutton!

Gick och vilade efter maten och sov över min 2 km-tid. klockan halv åtta. Ronny lät mig sova.

Men det är väl okey idag, för jag har ju rusat runt i hushållet hela dagen. SÄKERT 2 km har det blivit!

Vi ska snart titta på GRANNFEJDEN och sen lägga oss.

Bild på Trasan:



Bild på Buseman:



Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: iike

Heja Ylva, vad duktig Du har varit, unnar Dig vila!

Kram Irene

OBS: Trodde, att VÅREN är på VÄG, inatt har det snöat, vitt överallt -( Jag som älskar sommaren!

2009-04-17 @ 10:03:17
Postat av: Shintaida

Tack Irene!

Jo, full rulle var det allt!

Och skönt att vila fötterna ett slag lite då och då.

Ja, jag såg på kartan att ni skulle få snö däruppe.

Stackare!

Hoppas att våren kommer snart och snabbt till er så Du får njuta lite av det!

Kram // Ylva

2009-04-18 @ 06:49:08
URL: http://shintaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0