15/4 -09 Har använt spikmattan!

Vikt: 80,0 kg = - 0,2 kg (Min reella vikt?)

Motion: Promenad med stavar 4 km
             Promenad 2 km
            

***********************************************************************

Var ute och gick 6,45 i morse. Har tagit det som vana, att gå ut då. För då tar jag den "värsta" rundan.

Sen gick jag hem och la mig igen i en och en halv timma.

Vaknade, drack lite kaffe och började fundera på min spikmatta.

Har ju bara använt den EN gång innan.

Men jag ville prova den på min stora mage.

Så jag tog fram ett tjockt täcke, la det på golvet och la spikmattan på tvären där. Sen la jag mig på den.

Det gjorde inte ont som jag hade befarat.

Låg där en halv timma. Man kan ligga längre, men jag fick ont i nacken av att ligga med huvudet vridet.

Men tiden gick FORT! Kanske jag somnade av lite ändå. Avslappnat var det i alla fall.

I dag ska jag prova att dricka kaffe utan mjölk.

Ska ju till läkare på fredag och då vill jag ha provat det alternativet med. För att utesluta det, kanske.

Kaffet har inte smakat så gott idag utan mjölk.

Men NÅGOT satte skjuts på magen som bara den! Om det var kaffet eller spikmattan, vet jag inte. Men jag känner mig smalare i alla fall.

Inget har blivit gjort idag, mer än städning till grisarna och matlagning.

Jag ringde min Far, som jag inte pratat med på tre år.

Han blev JÄTTEGLAD!

Vi pratade i två timmar och 49 minuter!! Vaddå telefonarm!

Ni som inte sett en spikmatta och tror att det är något  MED spik i, kan se denna. En sån HÄR har jag:

Den ser väl inte kuslig ut? hehehe

Den har "bara" 6000 piggar som går in i huden! *flinar*

Men det känns skönt!

Rekommenderar den varmt, men RÖR DIG INTE när Du väl lagt Dig på den! gör det ont!

Tog min kvällsproemanad på 2 km och pratade med AB under tiden.

Kom hem och så tog vi en kopp kaffe.

Det smakar ju BLAHA utan mjölk! Men det kanske är som med socker - en vanesak.

Nu ska jag borsta tänderna och sätta på en ny ljudbok och gosa med Ronny en stund.

Natti natti!

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida


Kommentarer
Postat av: iike

SPIKMATTA, WOW, alltså EN RIKTIG?

Vad gör den förnytta?

Kram Irene

2009-04-15 @ 18:03:36
Postat av: Shintaida

Hej Irene!

Den sätter fart på både blodcirkualtionen och annat som jag inte minns.

Och så har den en avslappnande effekt.

Rekommenderar den varmt!

Den kostar kring 650:-

Kram // Ylva

2009-04-15 @ 19:17:40
URL: http://shintaida.blogg.se/
Postat av: iike

Heh, heh, jag som trodde att det VAR EN RIKTIG FAKIRMATTA ;-)

2009-04-15 @ 19:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0