14/4 -09 Hos rörelseterapeuten

Vikt: 80,2 kg = + 0,4 kg ( utan vattendrivande. Men ska börja med det igen!)

Motion: Promenad med stavar 3 km
             Promenad 2 km


***********************************************************************

Då var det dags för Ronny att arbeta igen. Men det blir ju bara fyra dagar.

Jaaa, vattnet i kroppen visar sig verkligen på vågen!

Ska börja med vattendrivande igen. för det här gör att man får ett psykbryt, för fanken!

ALLA dessa promenader i tid och otid, förgäves, tycker jag!

Men jag ska gå ut på min 4 km-runda sen i alla fall. Gjorde inte det i morse, för jag skulle till MB, rörelseterapeuten.

Där fick jag göra rätt roliga övningar med benen. Enkla var dom, men ack så välgörande.

Men under en övning fick jag ont i ischiasnerven i höger sida! Jösses, vad det gjorde ont!

Då tog MB sina magiska händer/fingrar och tryckte på de rätta punkterna.

Jag hade INTE ont där när jag kom, men när jag gick därifrån, kändes det BÄTTRE ändå! Lustigt!

Nu ska hon vara borta i fyra veckor.

HUR ska jag klara mig??

Jag kanske har gått ner i vikt tills dess? *fniss*

MB och jag har stora diskussioner om min viktnedgång och mina metoder. Jaja, vi får se.

För sjuttsingen!

Jag orkade bara gå stavgång i 3 km. Är trött!

Så nu ska jag lägga mig en stund och sen städa till grisarna våra.

Ja, så var städandet över för denna gång!

Så kom Ronny hem till min mjuka barm och famn. *ler*

Det var någon som hade tagit MIN parkeringsplats, när jag skulle hämta posten i min lägenhet.

Snacka om att jag blev ARG!

Skrev en lapp och körde därifrån, efter posthämtningen.

Skulle ner till affären och hämta ut mina glasögon senare. Och då kollade jag IGEN om bilen stod kvar. Det gjorde den!!

Så jag skrev YTTERLIGARE en lapp, lite vassare nu.

Och så skrev jag upp bilnumret och kollade med bilregistret vem som ägde bilen. Därigenom fick jag reda på VEM som ägde bilen. Och DÄRIGENOM kunde jag kolla på eniro VEM det var.

Ringde dit.

Inget svar de tre första gångerna.

Sen skickade jag ett SMS.

Ingen reaktion.

Och hade jag REDAN fått ett psykbryt!

Jag var askalas förbannad!

INGEN
ska ta min parkeringsplats, som jag betalar nästan 200:- i månaden för! ÄVEN om den är tom, så är den MIN!

Jag gick ut på min 2 km promenad efter middagen och ringde dit igen på vägen.

svarade en man och jag förklarade vem jag var och vad det gällde.

Han hade redan varit ute och flyttat på bilen. Han hade tagit första bästa lediga plats, för de var nyinflyttade och visste inte var dom skulle parkera.

MEN HALLÅÅÅ!! Det finns gästparkering så länge tills man vet!

Men det skulle inte upprepas.

Allt gott där.

MEN...jag är fortfarande skitförbannad! Och inte ens Ronny kan "plocka ner" mig. Då är det illa!

Denna dagen har varit FÖR JÄVLIG!

Natti natti!

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida



Kommentarer
Postat av: iike

Hoppas solen har skinat hos Er idag!

Förlåt, sa fel pris på ARCTIC ROOS, 260 kr 80 tabletter, så det blir bara 3,25 kr per styck!

Kram Irene!

2009-04-14 @ 20:09:00
Postat av: Shintaida

Hej Irene!

Den enda solen som har skinit till/på mig idag är Du och min väninna C! Men det är gott nog! ler

Jamen DÅ var det ju ett överkomligt pris i alla fall!

Hoppas att min pension räcker till det med denna gången. Glasögon, försäkringar, hyra mm, mm, ska betalas först.

En tajt månad.

JO, jag ska på en kryssning till Åbo med min dotter den 29:e!

DET ser jag fram emot. Men där går även pengar åt ju. suck

Kram // Ylva

2009-04-14 @ 20:27:37
URL: http://shintaida.blogg.se/
Postat av: iike

Det VAR MYCKET fint sagt, vi känner ju inte varandra ;-D

2009-04-15 @ 09:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0