1/4 -09 Luras idag? *ler*

Vikt: 80,8 kg = + 1,2 kg.

Men det är säkert vatten, för jag drack minst 4 liter vätska under dagen igår (efter snöskottningen) och det har inte kommit ut. Men jämför man med i förrgår, har jag I ALLA FALL  gått ner 0,7 kg! *ler* Så jag är inte ledsen för detta.

Motion: Promenad 2 km

**************************************************************************************************

Idag ska vi luras, står det så gott som i kalendern. Men jag gjorde bara det när barnen var små. Roligare då. Nu är det bara jobbigt att både BLI lurad OCH luras.

Undrar var den seden kommer ifrån?? *ser fundersam ut*

Någon som vet?

Natten har varit UNDERBAR!! Jag somnade vid 23,45-tiden. Och vaknade först 5,04!!
MER än FEM timmars sömn i STRÄCK!
Skulle nästan skriva in det i rekordboken - om jag haft någon. *fniss*

Men sen när Ronny hade åkt till jobbet i morse, gick jag och la mig igen.
Trodde faktiskt inte att jag skulle somna, men det gjorde jag allt! Och sov till 10,00!
Ja, nu verkar sömnen reda sig, efter så lång tid.

Så nu slipper jag nattätandet och nattrökandet. Skönt! För det var ett gissel för mig.

Nu har jag ringt vårdcentralen. För jag är trött på att ha två veckors PMS, en veckas mens och en vecka ledig och sen börjar det om igen.

När jag berättade att jag, med hjälp av Furx, kissat ut 3,3 kg, blev hon förfärad.

Fick en tid till nästa vecka.

Skönt att DET ska redas ut. Jag, personligen, tror på att det är vajsing på hormonerna.

Vi får se vilka prover de tar och att de utreder ORDENTLIGT, för så HÄR kan jag inte ha det!

Ska ju inte behöva ta Furix för att kunna se den VERKLIGA viktnedgången varje dag.

För jag går ju upp varje dag i vattenvikt. Sällan att det händer att jag ser den VERKLIGA vikten.

Nu tänker jag, fram till tisdag, dricka mindre om dagarna och se hur det blir med vikten.

Tyngden tar hårt på höfter, knän, fotleder och fötter.

Jag bryr mig inte  mycket om omfånget, nämligen. Mäter mig inte längre.

Det konstiga är, att det SYNS mest på vaderna och fötterna, men KÄNNS i hela kroppen att jag är svullen.

Det var jätteskönt att vara ute idag!

Solen både lyser och värmer.
Snön och isen smälter.
Har suttit på verandan en stund och tittat på talgoxarna, när dom pickar på talgbollarna jag satt upp till dom.
Det är rogivande och kul att se när dom snurrar runt och pickar samtidigt.
Ja, man är lättroad, minsann!

Har städat till marsvinen redan. Dom blir glada när dom ser att jag ska börja städa.
För då vet dom att SNART kommer den goda salladen!
Trasan var ute under bordet och "buppade" innan maten kom. Han måste kolla läget, så att allt står rätt till. *ler*

Efter en GOD middag, var jag tvungen att sträcka ut magen lite.
Men jag somnade och sov så JÄTTEGOTT tills Ronny väckte mig kl. 20.
För då var det "Det okända" på TV4+.
Ett bra avsnitt.

I dag har jag bara gjort det jag har velat.
Så i morgon ska jag göra sånt som är mindre roligt. *suck*.
Som städning t ex.

Jag är så MÄRKLIGT stortörstig. Dricker till och med VANLIGT vatten, vilket jag inte brukar göra. Konstigt!

Nu är det dags för loppelådan. God natt!

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida








Kommentarer
Postat av: iike

God morgon!

Hoppas Du har fått sova inatt?

Såg Du RENT HUS, igår, FATTAR INTE, hur människor KAN LEVA SÅ DÄR?

För oss blev det promenad, en timme i solsken, men nu kommer det några snöflingor.

Törs inte fara och åka skidor, VILL INTE KYSSA fosterland hela tider ;-D

Kram Irene

2009-04-02 @ 09:05:04
Postat av: Shintaida

God FÖRMIDDAG, Irene!

Nej, jag såg inte Rent Hus. Vet inte när det är. Tittade på Det Okända på TV4+. Jag VÄNTAR på solskenet! Hahaha, nej, Du behöver ju inte vara en hängiven patriot hela tiden och kyssa marken! Här töar det för fullt hela dagarna nu! Uppfarten till huset är helt geggig och spårig. Men det måste krattas igen innan det torkar upp för mycket. Ha en skön dag!

Kram // Ylva

2009-04-02 @ 10:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0