13/4 -09 Regn och blöt blev jag!

Vikt: 79,8 kg = + 0,4 kg (utan vattendrivande)

Motion: Promenad med stavar 4 km
             Promenad 2 km


***********************************************************************

Njaaa, börjar bli lite lurig på vattenvikten nu. Det får inte gå upp så mycket mer.

Men jag tänkte låta bli Furixen tills jag har varit hos läkaren på fredag. Då kan jag mer få översikt över det.

I morse regnade det rejält, när jag skulle ut och gå!

Glasögonen blev blöta, så jag knappt såg. Och kläderna var sura när jag kom in.

Så det var skönt att få dom av sig och hoppa ner i bingen igen! Och där låg Ronny och snusade så gott!

Jag har väldigt ont av artriten i hela kroppen, speciellt höfterna både på in- och utsidan, på grund av vädret. Det började redan i förrgår.

Men ut på promenad, det SKA jag. Får abstinens annars!

Och regnet det bara öser ner.

Inget kul alls i dag.

Jag har lite att göra, men det behövs inte just nu. Men bara det blir i dag, så.

Idag är jag mycket hungrig!

Så jag går och knaprar rädisor mest hela tiden. Det är gott och bara lite starkt. Inte som jag trott, faktiskt. Eller som jag minns.

Ronny lagade maten medan jag låg i bingen och mediterade eller halvsov.

UNDERBART att gå till dukat bord!

Han hade skurit upp min halva grapefrukt i klyftor, skakat min nutrilett och tagit fram mina vitaminer och ställt det så fint på min plats.

Efter middagen la jag en Tarot. Till det spelade Ronny keyboard. Jag lägger bäst då. För han spelar så underbart!

Och efter det spelade Ronny och jag BUZZ på Playstationet. Vi vann vars sin gång.

Sen gick jag ut och gick i 2 km.

När jag kom hem hade C ringt. Så jag ringde upp henne. Och vi pratade ett bra tag som vanligt.

Nu ska jag gå och duscha och sen lägga mig.

Natti natti!

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida


Kommentarer
Postat av: iike

Hej "bruden"!

Ser, att Du GÅR NER IVIKT, kul!

vi har haft STRÅLANDE SOL idag, cyklat, solat och grillat KORV!

Kram Irene

2009-04-13 @ 19:24:05
Postat av: Shintaida

Hejsan Irene!

Jo, lite i taget tas av fettlagren! Önskar det kunde gå lite fortare bara.

Idag har vi bara haft regn och mulet. En OTROLIGT TRÅKIG DAG!

Grillat har vi inte gjort - än. Måste ha varit mumsigt!

Kram // Ylva

2009-04-13 @ 22:32:44
URL: http://shintaida.blogg.se/
Postat av: Britt-Louise i Rätan

Hej! Hoppas påsken varit bra för Dig, när jag ställde mig på vågen imorse vart jag inte glad så nu blir det näst intill fasta ett tag tror jag!

Om Du går in via Annas Matkaos kan Du anmäla Dig!

Hoppas Du hittar nu!

2009-04-14 @ 08:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0