11/4 -09 Årets första MC-tur!

Vikt: 78,9 kg = - 0,5 kg

Motion: Promenad med stavar 4 km

*********************************************************************

6,45 gick jag min promenad.

Det är uppfriskande på morgonen. MEN jag lägger mig alltid när jag kommer hem igen. Orkar inte vara uppe så tidigt och så länge om dagarna utan att få sova en stund till. Eller...ja.....några TIMMAR till.

När jag steg upp, sken solen och det var inte så vindpinat.

Vi satte oss vid datorerna ett tag och så sa Ronny att det var dags att åka ut på HOJARNA!

Jippiii!!!

Jag har införskaffat ett par nya stövlar med stålhätta, så jag ska nå ner till backen bättre. Jag är ju så kort i benen!
Så det skulle bli premiär för mina stövlar med.

Och jag nådde ner, UTAN problem!

MEN, när jag satte mig på MC:n, hade jag glömt var reglagen fanns!

TOTAL hjärnsläpp fick jag!

Men iväg bar det och vi åkte bara runt lite på de stora vägarna, för de små är inte borstade på sand vid kanterna än. Det blev 8,9 mil, runt till ingenstans.

Det var helt underbart!

Efter ungefär halva tiden, stannade vi vid en sjö för att rasta och prata lite. Det är fortfarande is på sjöarna. Men UNDERBART väder var det!

När vi kom hem, blev det den obligatoriska putsningen på cyklarna. Vi är PEDANTER, när det gäller dom. Vi putsar efter varje gång och ibland så vaxar vi dom med.

Och när vi kom hem....ja....jag hade SÅ ONT i höfterna att jag höll på att bli galen! Man är ju inte van att gränsla något länge...hehehehe

Och inte har det blivit så mycket bättre under kvällen, trots att jag tagit citodon.

Vi fick en MC-gäst när vi varit hemma en stund. En som ÄLSKAR Harley Davidson. Och han är MYCKET snäll och tillmötesgående. Pratar gärna med alla och man kan inte låta bli att tycka om honom, helt enkelt!

Under tiden som vi satt och pratade, märkte jag, att jag blev tröttare och tröttare och fick mera ont i höfterna.

När gästen åkt, började jag att laga en lite "finare" middag till Ronny. Det lyckades väl ganska bra.

Själv åt jag faktiskt INTE VLCD idag till middag. Utan jag åt ugnsbakade grönsaker med ost på och Café De Paris till.

Jättegott!

Sen VAR jag bara TVUNGEN att få sova en stund!

Jag hade/har  jädra ont i höfterna och var djävulskt trött, så jag frågade Ronny snällt, om jag fick sova en stund.

Klart att jag fick det!

Jag somnade som en stock!!

Ronny sa att jag snarkade och att det var tur att han inte legat bredvid och behövt höra på det! *fniss*

Han väckte mig ca 2 timmar senare och då var HELT desorienterad!

Ronny väckte mig med att säga att det var ROBINSON på TV.

Och jag svarade: Har jag varit uppe NÅGON gång i dag??

Det tog ett tag innan jag fattade vad saken handlade om.

Han sa också att han tagit upp kaffe till mig.

Jo, tjolahopp....snacka om att vara väck i kolan!!

Så nu tittar jag på det sista av ROBINSON.

Tänkte visa våra motorcyklar.

Här är min MC:

Min MC

Och här är Ronnys MC:

Eonnys MC

Må Väl  Därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: iike

SNYGGT! ALLTSÅ HOJERNA;-)

hAR VARIT UTE, BÅDE IGÅR OCH IDAG, pimpeltävlingar, men fick bara frisk luft.

Kram Irene

2009-04-12 @ 20:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0