26/1 -09 Äggdeffen har börjat!

Igår eftermiddag började jag med äggdeff.
Det innebär att man BARA äter ägg tillsammans med smör. Detta för att - förhoppningsvis - gå ner i vikt.
Eller BÖRJA gå ner i vikt.
Än så länge är det gott med löskokta ägg med smält smör på. Om man tröttnar på det, kan man steka äggen istället.
Ja, man kan göra vad man kan hitta på med ägg och smör.
Ska bli intressant!

Jag hade en TT idag. Den blev jag nöjd med. I och för sig, så blir jag alltid nöjd. För jag känner att jag hjälper människor. Jag är ju en ljusarbetare. Men det tar på krafterna, så jag blir både trött och får huvudvärk. Men det är ett bevis på att jag varit länkad. Så jag åt fyra ägg med smör och tog lite kaffe när jag kom hem. Ja, huvudvärkstablett också.

Ronny var visst inte HELT nöjd med min snöslungning igår. Men är det mörkt, är det förbaskat svårt att se något! Ska förbaske mig göra om det i morgon igen. DIREKT när han har åkt till jobbet, för då är det ljust.

Jag har inte ont i armarna, som jag hade förra gången jag körde snöslungan. Något positivt i alla fall!

Jag köpte persilja till grisarna idag. OJ, vad dom slök det! Persilja och honungsmelon står på deras gottigottgott-lista.

Snart är Ronny hemma. Och då blir det kaffe och Buzz Quiz. Hoppas att han är slö/trött...hehehe

Jo, vi klippte klorna på grisarna i förmiddags. Ingen av dom gnällde över det.
Efter en kloklippning, älskar dom att kura ihop sig i famnen. Antagligen är dom glada för att dom "bara" har fyra tassar. Och på framtassarna har dom fyra klor på varje och på baktassarna har dom tre klor på varje.

Det var allt för idag.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: Maria

har du minigrisar? eller är det vanliga grisar som ligger i famnen, hehe?

2009-01-27 @ 16:57:40
URL: http://iamiamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0